Podstawowym zadaniem działalności laboratoryjnej Narodowego Instytutu Leków jest świadczenie usług w zakresie wykonywania badań na rzecz organów krajowych
i zagranicznych jako:

  • Państwowe Laboratorium Kontroli Produktów Leczniczych (OMCL),
  • Krajowy Ośrodek Referencyjny ds. Diagnostyki Bakteryjnych Zakażeń Ośrodkowego Układu Nerwowego (KOROUN),
  • Krajowy Ośrodek Referencyjny ds. Lekowrażliwości Drobnoustrojów (KORLD)

oraz na rzecz innych podmiotów w ramach działalności naukowej, badawczo-rozwojowej
i diagnostycznej.

Narodowy Instytut Leków powyższe zadania realizuje zgodnie z wdrożonym i ciągle doskonalonym systemem zarządzania, spełniającym wymagania normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02, wymaganiami klientów, wymaganiami prawnymi oraz wymaganiami instytucji udzielających uznania – PCA i EDQM.

CELE POLITYKI JAKOŚCI:

  • zapewnienie najwyższej jakości badań i dostarczanie Klientowi ważnych wyników,
  • realizowanie usług badawczych w sposób bezstronny, z zastosowaniem takich samych procedur w odniesieniu do wszystkich Klientów Instytutu,
  • zapewnienie zachowania w poufności wszystkich informacji pozyskanych podczas realizacji zleceń, z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo,
  • podnoszenie rangi Instytutu i utrzymanie zaufania Klientów,
  • dbałość o środowisko naturalne.

INSTYTUT REALIZUJE CELE POLITYKI JAKOŚCI POPRZEZ:

  • zaangażowanie Dyrekcji Instytutu i personelu w tworzenie, wdrażanie, utrzymanie
    i doskonalenie systemu zarządzania jakością oraz zapewnienie jego spójności,
  • posiadanie odpowiednich zasobów do realizacji działalności laboratoryjnej,
  • stałe monitorowanie kompetencji technicznych personelu i ich podnoszenie podczas szkoleń i konferencji,
  • zobowiązanie personelu do zachowania bezstronności, niezależności i poufności
    na wszystkich szczeblach organizacyjnych Instytutu,
  • stosowanie właściwych metod badań,
  • systematyczne potwierdzanie kompetencji laboratorium, m.in. poprzez udział w badaniach biegłości i porównaniach międzylaboratoryjnych,
  • identyfikację zagrożeń i szans celem zwiększenia skuteczności systemu zarządzania,
  • doskonalenie komunikacji z klientami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi,
  • obiektywne rozpatrywanie skarg,
  • upowszechnianie informacji na temat wiarygodności badań prowadzonych w Instytucie,
  • aktywny udział w pracach krajowych i międzynarodowych organizacji działających
    na rzecz ochrony zdrowia,
  • zaangażowanie w procesy legislacyjne w zakresie ochrony zdrowia,
  • występowanie jako biegły instytucjonalny,
  • tworzenie przyjaznych pracownikom warunków pracy,
  • racjonalne zarządzanie zasobami oraz popularyzowanie działań i zachowań proekologicznych wśród pracowników.

Personel zna treść niniejszej polityki i w świadomy sposób realizuje jej postanowienia.

JAK SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?

Narodowy Instytut Leków

ul. Chełmska 30/34
00-725 Warszawa
NIP 521-32-12-384

Centrala telefoniczna

tel.: 22 841 21 21

Biuro Dyrektora

tel.: 22 851 43 69
tel.: 22 851 44 96

Kancelaria Główna

tel.: 22 331 15 59
fax: 22 841 06 52

sekretariat@nil.gov.pl

FORMULARZ KONTAKTOWY

    Zabezpieczenie przed robotami dla formularza kontaktowego.
    * Pole wymagane