POLITYKA JAKOŚCI NARODOWEGO INSTYTUTU LEKÓW
Podstawowym zadaniem działalności laboratoryjnej Narodowego Instytutu Leków jest świadczenie usług w zakresie wykonywania badań na rzecz klientów zgodnie z obowiązującymi metodami badawczymi, wymaganiami klienta, procedurami obowiązującymi w Instytucie, wymaganiami prawnymi oraz wymaganiami instytucji udzielających uznania – PCA i EDQM.
CELE POLITYKI JAKOŚCI:
- zapewnienie najwyższej jakości prowadzonych badań,
- realizowanie usług badawczych w sposób bezstronny, z zastosowaniem takich samych procedur w odniesieniu do wszystkich klientów Instytutu,
- zapewnienie zachowania w poufności wszystkich informacji pozyskanych podczas realizacji zleceń, z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo,
- promowanie wiarygodności badań prowadzonych w Instytucie,
- posiadanie kompetentnego personelu,
- stałe doskonalenie systemu zarządzania jakością,
- rozszerzenie zakresu akredytacji PCA,
- utrzymanie atestacji EDQM,
- zapewnienie spójności działania zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących,
- dostarczanie klientowi ważnych wyników badań,
- dbałość o środowisko naturalne.
INSTYTUT REALIZUJE CELE POLITYKI JAKOŚCI POPRZEZ:
- posiadanie odpowiednich zasobów do realizacji działalności laboratoryjnej, tj. personelu, pomieszczeń, wyposażenia, spójności pomiarowej, wyrobów i usług dostarczanych z zewnątrz,
- zobowiązanie personelu do zachowania bezstronności, niezależności i poufności na wszystkich szczeblach organizacyjnych Instytutu,
- unikanie działalności, która może stanowić konflikt interesów, co jest zagwarantowane poprzez wprowadzenie Mapy obiegu próbki oraz podejmowanie współpracy z klientami zainteresowanymi zlecaniem usług w zakresie działalności badawczo-rozwojowej za pośrednictwem celowej spółki InnoNIL,
- zaangażowanie Dyrekcji Instytutu i pozostałego personelu w tworzenie, wdrażanie, utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością,
- zapoznanie personelu z dokumentacją systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO/IEC 17025 oraz wymaganiami krajowymi i międzynarodowymi,
- stałe podnoszenie kompetencji technicznych personelu podczas szkoleń i konferencji,
- identyfikację zagrożeń i szans celem zwiększenia skuteczności systemu zarządzania jakością,
- udział w badaniach biegłości i międzylaboratoryjnych,
- obiektywne rozpatrywanie skarg,
- doskonalenie komunikacji wewnętrznej oraz z klientami,
- aktywny udział w pracach krajowych i międzynarodowych organizacji działających na rzecz ochrony zdrowia,
- zaangażowanie w procesy legislacyjne w zakresie ochrony zdrowia,
- występowanie jako biegły instytucjonalny.
Personel zna treść niniejszej polityki i w świadomy sposób realizuje jej postanowienia.
JAK SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
Narodowy Instytut Leków
ul. Chełmska 30/34
00-725 Warszawa
NIP 521-32-12-384
Biuro Dyrektora
tel.: 22 85 14 369
tel.: 22 85 14 496
fax: 22 84 10 652