POLITYKA JAKOŚCI NARODOWEGO INSTYTUTU LEKÓW
Podstawowym zadaniem działalności laboratoryjnej Narodowego Instytutu Leków jest świadczenie usług w zakresie wykonywania badań na rzecz organów krajowych
i zagranicznych jako:
- Państwowe Laboratorium Kontroli Produktów Leczniczych (OMCL),
- Krajowy Ośrodek Referencyjny ds. Diagnostyki Bakteryjnych Zakażeń Ośrodkowego Układu Nerwowego (KOROUN),
- Krajowy Ośrodek Referencyjny ds. Lekowrażliwości Drobnoustrojów (KORLD)
oraz na rzecz innych podmiotów w ramach działalności naukowej, badawczo-rozwojowej
i diagnostycznej.
Narodowy Instytut Leków powyższe zadania realizuje zgodnie z wdrożonym i ciągle doskonalonym systemem zarządzania, spełniającym wymagania normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02, wymaganiami klientów, wymaganiami prawnymi oraz wymaganiami instytucji udzielających uznania – PCA i EDQM.
CELE POLITYKI JAKOŚCI:
- zapewnienie najwyższej jakości badań i dostarczanie Klientowi ważnych wyników,
- realizowanie usług badawczych w sposób bezstronny, z zastosowaniem takich samych procedur w odniesieniu do wszystkich Klientów Instytutu,
- zapewnienie zachowania w poufności wszystkich informacji pozyskanych podczas realizacji zleceń, z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo,
- podnoszenie rangi Instytutu i utrzymanie zaufania Klientów,
- dbałość o środowisko naturalne.
INSTYTUT REALIZUJE CELE POLITYKI JAKOŚCI POPRZEZ:
- zaangażowanie Dyrekcji Instytutu i personelu w tworzenie, wdrażanie, utrzymanie
i doskonalenie systemu zarządzania jakością oraz zapewnienie jego spójności, - posiadanie odpowiednich zasobów do realizacji działalności laboratoryjnej,
- stałe monitorowanie kompetencji technicznych personelu i ich podnoszenie podczas szkoleń i konferencji,
- zobowiązanie personelu do zachowania bezstronności, niezależności i poufności
na wszystkich szczeblach organizacyjnych Instytutu, - stosowanie właściwych metod badań,
- systematyczne potwierdzanie kompetencji laboratorium, m.in. poprzez udział w badaniach biegłości i porównaniach międzylaboratoryjnych,
- identyfikację zagrożeń i szans celem zwiększenia skuteczności systemu zarządzania,
- doskonalenie komunikacji z klientami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi,
- obiektywne rozpatrywanie skarg,
- upowszechnianie informacji na temat wiarygodności badań prowadzonych w Instytucie,
- aktywny udział w pracach krajowych i międzynarodowych organizacji działających
na rzecz ochrony zdrowia, - zaangażowanie w procesy legislacyjne w zakresie ochrony zdrowia,
- występowanie jako biegły instytucjonalny,
- tworzenie przyjaznych pracownikom warunków pracy,
- racjonalne zarządzanie zasobami oraz popularyzowanie działań i zachowań proekologicznych wśród pracowników.
Personel zna treść niniejszej polityki i w świadomy sposób realizuje jej postanowienia.
JAK SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
Narodowy Instytut Leków
ul. Chełmska 30/34
00-725 Warszawa
NIP 521-32-12-384
Centrala telefoniczna
tel.: 22 841 21 21
Biuro Dyrektora
tel.: 22 851 43 69
tel.: 22 851 44 96
Kancelaria Główna
tel.: 22 331 15 59
fax: 22 841 06 52